miercuri, 10 ianuarie 2018

Modernizarea transportului public (I)

Mai ține minte cineva de transportul public de noapte? Mai știe cineva ce s-a mai făcut? Eu din câte țin minte - nu prea. Păcat, modernizarea transportului public prin servicii și infrastructură, și adaptarea la nevoile oamenilor era să fie un pas important pentru a aduce confort și perspective.




***
Ambuteiaje, transport public, soluție

Să trecem la ale noastre. O să vorbesc oarecum despre ambuteiaje. Ce facem noi ca ele să nu fie? Panouri info trafic și anunțuri în media să evităm anumite zone? De la asta trafic nu e mai puțin!

Dacă ai noroc de mașină personală, unele zone pot fi evitate, adevărat, dar dacă ești în transport public?

Soluții ar putea fi multe, de exemplu: lărgirea străzilor, restricții pentru zonele centrale, șosea de centură. Însă ele ar putea fi prea costisitoare. Soluția poate fi mai simplă. 

Pe strada București spre Piața Ovidius și pe Vasile Alecsandri de la Gaudeamus spre centru, sunt porțiuni unde are voie să meargă doar transportul public. De ce e să nu facem linie specială pentru transport public și în alte locuri? N-ar fi minunat să pornești de la Porțile Orașului în troleul 22 și până în capăt la Alba Iulia și să te oprești doar la semafor și stație?

Străzi precum: Ștefan cel Mare și Sfânt, Decebal, Dacia, Gh. Asachi, Alba Iulia, Mircea cel Bătrân, Moscovei, Kiev, Alecu Russo, Pușkin, G.B. Bodoni, precum și altele, permit acest lucru.

Câtă satisfacție și mulțumire va fi față de primărie când omul va reuși să doarmă mai mult? ;)

Presimt că o parte din oameni vor începe să folosească mașina doar la stricta necesitate, pentru că vor ști că și cu transportul pot ajunge repede, ușor și comod. În așa mod, în timp, se poate fluidiza și traficul de mașini!

Pot să vă zic că această experiență se practică în Londra. Un oraș atât de mare și cu o infrastructură de transport atât de bună. Putem prelua și extinde bunele practici.

David Levene for the Guardian


Evident că există și riscuri la implementarea acestei practici. De altfel, dacă nu faci prea multe, tot presupune un risc. O introducere treptată și echilibrată ar putea da lecții despre cum e mai bine. Dacă unele bune practici din alte țări pot fi adaptate la realitățile noastre întru a soluționa unele probleme, de ce nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu